نمای شیشه‌ای به ساختمانی گفته می‌شود که در نمای آن حداقل از ۶۰ درصد شیشه استفاده‌ شده باشد که به این‌گونه نماها، نمای شیشه‌ای گفته می‌شود. اگر به تازگی قصد استفاده از نمای شیشه‌ای برای فضای بیرونی ساختمان خود را دارید و با ویژگی‌ها و مشخصات این نما آشنایی کاملی ندارید، پیشنهاد می‌دهم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نمای شیشه‌ای ساختمان را به شما عزیزان معرفی کرده و کلیه مشخصات آن را برای شما بیان نماییم.

امروزه نماهای شیشه‌ای یکی از زیباترین و پیشرفته‌ترین نماهای ساختمانی است که بیشترین کاربرد و استفاده آن در ساختمان‌های اداری و تجاری و کمترین موارد استفاده آن در ساختمان‌های مسکونی است. گفتنی است که درصد استفاده از این شیشه‌ها در نمای بخش بیرونی ساختمان‌ مسکونی، آن‌ها را با نمای سنگ یا ترمود  ترکیب می‌کنند تا علاوه ‌بر دادن جلوه و نمایی زیبا به بیرون ساختمان، فضای بیرون ساختمان را نیز پوشش بدهند.

استفاده از نماهای شیشه‌ای در فضای بیرون ساختمان فواید زیادی را دارد که از آن جمله می‌توان به خاصیت عایق و کنترل کننده بودن صداهای محیطی به وسیله استفاده از این نماها اشاره کرد. همچنین استفاده از نماهای شیشه‌ای در فضای بیرونی ساختمان‌ها باعث می‌شود که ساکنان بتوانند از بیشترین میزان نور و روشنایی در منازل خود بهره‌مند شوند. علاوه‌بر موارد گفته شده، نماهای شیشه‌ای ایمنی ساختمان را به ‌شدت افزایش می‌دهند و با جلوگیری کردن از عبور اشعه ماوراءبنفش به داخل ساختمان در حفظ سلامتی و داشتن پوستی شاداب و بانشاط برای افراد بسیار مؤثر و تأثیرگذار هستند. امروزه نماهای شیشه‌ای در انواع گوناگونی عرضه می‌شوند که افراد با توجه به سلایق شخصی خود می‌توانند نماهای مورد نظر خود را انتخاب و سفارش بدهند.

بیشتر بخوانید: لامل چیست

انواع نماهای شیشه‌ای

امروزه نمای شیشه ای به یکی از پرطرف‌دارترین انواع نماها در فضای بیرونی ساختمان‌ها به‌ویژه ساختمان‌های اداری و تجاری تبدیل شده است. نماهای شیشه‌ای انواع گوناگونی را دارد که هر فردی با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات هر یک از آن‌ها و همین‌طور با توجه به سلیقه خود نوعی از انواع گوناگون نمای شیشه‌ای را انتخاب می‌کند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا انواع نماهای شیشه‌ای را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها را بیان کنیم و شما را با انواع نمای شیشه‌ای به‌طور کامل آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: جام‌های استاندارد شیشه

۱-نمای شیشه‌ای فریم لس: نمای شیشه‌ای ساختمان فریم لس به صورتی طراحی شده است که در نمای شیشه‌ای فریم لس سطح نما از طریق پروفیل‌های فلزی شبکه‌بندی می‌شود و بعد از این مرحله فریم نما در درون این شبکه‌ها جای می‌گیرد. در این نمای شیشه‌ای، فریم‌ها هر یک دارای لاستیک‌های مخفی هستند که از آن‌ها در جهت هوا بندی و آب‌بندی استفاده می‌شود که این امکان وجود دارد که شیشه‌ها به‌آسانی بر روی آن‌ها نصب شوند.

بیشتر بخوانید: نمای ترموود

استفاده از این‌گونه نماهای شیشه‌ای مدرن موجب به وجود آوردن یک نمای شیشه‌ای پیوسته در فضای بیرونی و خارجی ساختمان می‌شود. سیستم اجرای نمای شیشه‌ای فریم لس به‌گونه‌ای است که در اجرای فریم لس شیشه‌ها با فاصله بسیار کمی نسبت ‌به یکدیگر قرار می‌گیرند و به وسیله چسب سیلیکون آب‌بندی می‌شوند. ازجمله کاربردهای نمای شیشه‌ای فریم لس نمای شیشه‌ای ویلا است.

نمای شیشه ای

2_نمای شیشه‌ای بالکن: در طراحی این نما از یک دیوار شفاف و چندین پنل شیشه‌ای استفاده شده است که به شکل ریلی باز و بسته می‌شوند. جنس شیشه استفاده‌ شده در این نما باید از نوع شیشه مقاوم باشد که توانایی مقابله در برابر شرایط جوی متفاوت را داشته باشد. همچنین این نما باید در مقابل برخورد اجسام و تغییر ناگهانی دمای هوا بسیار مقاوم باشد، از این‌رو در ساختار این نماها از شیشه سکوریت آکات استفاده می‌شود. در طراحی نمای شیشه‌ای بالکن در ساختمان‌ها از دو نوع لولایی و کشویی استفاده می‌شود که علاوه‌ بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی امنیت ساختمان‌ها را نیز بیشتر کند.

بیشتر بخوانید: نمای شیشه ای

3_نمای کرتین وال: نمای کرتن وال یکی از نماهای مدرن شیشه‌ای است که از ترکیب پروفیل آلومینیومی به‌عنوان سازه و لاستیک‌های آب‌بندی و همین‌طور هوا بندی تشکیل‌ شده است. طراحی نمای شیشه‌ای ساختمان از نوع کرتین وال بدین‌گونه است که در نمای کرتین وال، شیشه‌های دوجداره قابل نصب هستند که ضخامت آن‌ها بین ۱۸ تا ۴۰ میلی‌متر است. ازجمله مزیت‌های نمای شیشه‌ای کرتین وال می‌توان به محاسبه فشار باد و فشار باد مرده بر روی نمای ساختمان با کمک نرم‌افزارهای ویژه اشاره نمود که موجب بالا بردن ایمنی این شیشه در مقابل خطرات جوی و تغییرات ناگهانی دمای هوا می‌شود. همچنین از نمای کرتین وال در نمای شیشه‌ای ویلا نیز می‌توان استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: نمای ساختمان

نکاتی که در استفاده از نمای شیشه‌ای باید بدانیم

نمای شیشه‌ای که در فضای بیرونی ساختمان‌ها بیشترین موارد استفاده را دارند، در طراحی و اجرای آن‌ها باید به چندین نکته توجه شود که در زیر آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

۱-در نماهای شیشه‌ای بیشتر از شیشه‌های سکوریت استفاده می‌شود؛ چراکه این شیشه‌ها برخلاف شیشه‌های معمولی در هنگام شکستن به قطعات ریزی تبدیل‌ شده و پخش نمی‌شوند، از این‌رو امنیت بالایی را دارند و خیلی مناسب‌تر از شیشه‌های معمولی هستند.

بیشتر بخوانید: نمای ترمال بریک

۲-شیشه لمینیت یکی از بهترین انواع شیشه‌ها در طراحی نمای شیشه‌ای ساختمان است. شیشه‌های لمینت مانند شیشه ماشین به‌خاطر ضربه خوردن به شیشه‌های خرد و پراکنده تبدیل نمی‌شوند؛ چراکه در لابه لای آن‌ها از چسب مخصوص استفاده می‌شود. ازاین‌رو شیشه لمینت بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای استفاده از نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها است.

 

حهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در نگاه درخشان البرز در تماس باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *